31 maj 2010

Vilken morgon!



Väl på väg till butiken kommer jag på att Arvid har simskola och vi har glömt att packa ner badbyxor och handduk. Det blir till att åka förbi skolan och fixa till det. Efter att ha kört ca 400 m vill inte bilen utan stannar och jag blir förstås orolig... försöker att starta men det går inte. Ringer till Ulf och frågar vad jag ska göra men han vet inte heller. Jag försöker en gång till och den startar yipie hurra vad bra tänker jag. Åker ca 400 m till och den stannar igen. Ringer Ulf igen och får numret till Cassman bil som jag ringer upp och vi kommer fram till att bilen får inte köras en meter till utan de skickar ut någon som kan bogsera den till verkstan.

Jaha hur kul var det här då butiken ska öppnas kl 11.00 och jag blir mer och mer stressad. Tar mitt pick och pack i den ena handen och Lilo i den andra samtidigt som jag telefonerar, med andra ord allt på en gång. Skyndar förbi badet där jag lämnar in kassen med badgrejor till Arvid och under promenaden har jag också fått tag på Anita (Arvids fröken) och talat om att han måste sluta tidigare för att hinna. Arvid blir också underrättad var hans badkläder finns. Skönt nu en lugn promenad till butiken för att öppna en halvtimme sen.
Det var en del av min morgon hur har din morgon sett ut?
Ha det bra!
Eva

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilken stressig morgon.
Hoppas det inte var nått allvarligt fel på bilen nu bara.
Kramen Synnöve.

Vero sa...

Sådana mornar vill man minsann inte ha...

Igår morse hade jag det så lugnt på morgonen, kom upp i tid och åkte inte med Ali till jobbet utan gick i det vackra vädret.

Denna morgon åkte jag dock med honom, det blåste kallt, men det var ju inte därför som jag åkte utan för att jag var lat helt enkelt.

Idag ska vi ut till golfklubben och äta lunch. Det är Jessicas sista praktikdag idag.

Hoppas också på en massa leveranser idag. Håll tummarna för mig.

Stor kram och ha en underbar fredag i butiken.