29 maj 2010

Lördagkväll



har det hunnit bli här hemma, har haft butiken öppen mellan kl 10.00 -- 14.00 som alla lördagar bra med folk idag. Många som handlade morsdagspresenter.


Väl hemma så var det dags att skruva isär sonens cykel för att kunna spraymåla den svart. Har lovat honom att hjälpa till med det och nu blev det av. Måste sprayas 1 gång till innan den är helt ok. Lägger in en bild på underverket när den är klar.


Det blev grillning på altan ikväll lite svalt men ändå underbart att sitta ute! Nu snart ska vi äta efterrätt som är rabarbersmulpaj med massor av vaniljsås mums vad gott det ska bli!


Tror nog att jag ska kasta ett öga på Eurovision ikväll! Tråkigt att inte Sverige är med men det får gå ändå.
Önskar er en trevlig kväll!
Kram Eva

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej i stugan. En helsvart cykel är inte fy skam det.

Skönt med lite folk i butiken. Då går dagen fort.

Kastade du nått öga på melodifestivalen i går?
Det gjorde inte jag...
Vet inte vem som vann en gång.
Nu ska jag däremot baka en kaka. Det blev kallt, blåsigt och mörkt ute och värmen försvann helt plötsligt. Inget vidare.
Kramen Synnöve.

Hjärtan i livet sa...

Hej Synnöve! Jodå jag såg melodifestivalen och min favorit vann. Tyskland en jätte charmig tjej med en härlig låt.
Visst är det kul att baka man blir så glad och så doftar det så gott.
Kram Eva