19 januari 2012

Igår kom Ulf hem med några kanelbullar och det är min absoluta favorit. Så efter min promenad med Lilo så kunde jag inte låta bli att äta en och sedan blev det en till och jag får så himla dåligt samvete. Tycker att det är jätte knäppt själv men så är det, varför kan jag inte unna mig dessa godingar utan att få detta dåliga samvete. Idag till frukost föll jag för två smörgåsar till frukost som jag inte ätit på väldigt länge har hållt mig till fet yoghurt, ägg och fröbröd som jag bakat själv. Nu måste det bli skärpning igen och inte för att hålla vikten utan för att kroppen ska må bra för någon viktminskning lär det inte bli det vet jag. Har börjat gymma minst 2 ggr per vecka och som ni säkert vet så väger muskler mer än fett men lite fastare här och var kanske man kan räkna med ändå. 
Nu en kaffe latté.
Ha det!
Eva

1 kommentar:

Nattlärkan sa...

Jag förstår inte varför du har dåligt samvete för ett par bullar och några smörgåsar!!! Kroppen klarar det! Jag lovar! Njut av livet!