18 september 2015

Brödbaket

Kan berätta att brödbaket i den nyinförskaffade bakmaskinen fick både goda och icke goda resultat. För det första luktade det bränt när det bakades som fick sin förklaring när jag öppnade luckan och såg att brödet jäst över bunken och runnit utefter kanten. När jag skulle få ur det bakade brödet ur bunken så gick det inte så lätt som jag trodde, bara att vända på bunken och skaka lite stod det i beskrivningen, jojo! Icke sa nicke inte detta brödet. Fick låta det svalna 1 timme sedan med hjälp av handen lätta på kanterna och dra ut brödet. Kan tala om att jag gjorde den största satsen kanske inte så smart när det är första gången man använder en ny teknisk manick.
Nu  undrar ni förstås, smakar det gott då? Japp, det smakar mycket gott, kommer att baka fler gånger men då mindre sats.

Nu väntar en massa arbete på hotellet, då fredag och helg är välbokad.
Trevlig helg önskar jag er!
Eva

Inga kommentarer: