21 maj 2014

Kortison

Hej på er! Tänkte skriva några rader om besöket på Ortopediska-kliniken igår och hur det gick. Kom i god tid, bytte skor till lånetofflor och det obligatoriska toa-besöket som är ett måste efter att ha suttit på buss i över 1 timme efter frukost, ni fattar vad jag menar, eller hur? Mådde jätte illa när jag satt där med en tidning och försökte läsa. Ställer mig upp för att andas djupt ner i magen och försöker att slappna av. Nervös? Ja det var jag nog, kan inte förstå varför bara. Kom in en kvart efter bokad tid, läkaren gör en grundlig undersökning för att hitta orsaken till min onda arm/axel. Så säger han vi ska lägga en lokalbedövning. Gör det ont frågar jag men inget svar når mig. Aj, aj, helvete säger jag lite lågt när han sticker mig i axeln och sprutar in bedövningen, och ja det gjorde ont. Nu kunde han konstatera att det var inflammation i slemsäcken. Fick en till spruta nu med kortison på samma ställe men kände inget denna gång.
Nu ska jag ta det lugnt i 10-12 dagar sedan kan jag börja träna lite smått enligt läkaren. Väl värt de 800 kronorna jag fick betala.
Vaknade i morse utan att vara stel i axeln, kändes härligt!


Fin onsdag på er!
Eva

Inga kommentarer: