1 november 2013

Vikten efter fastan

Jag själv trodde att viktminskningen skulle vara större än den blev, dagen innan fastan började(17/10-13) var min vikt 61,5 kg och dagen innan jag började trappade upp ätandet (28/10-13) var vikten 58 kg alltstå en viktminskning på 3,5 kg.
När man tittat sig i spegeln ser jag att jag tappat vikt i ansiktet och mest överkropp kanske lite över höfterna också. Nu är jag i alla fall på banan igen med träningen faktiskt på väg till utegymet när detta inlägg är klart för att träna lite och nästa vecka är det Crossfit-pass igen. Känns himla skönt på morgonen när man vaknar till på en gång, går inte som i dvala den första timmen, känner mig klar i huvudet.
Eva
 

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

3,5 kg är jättebra!
Kram Erika

Vero sa...

Men 3,5 kg är ju jättebra på 2 veckor. Jösses. Jag har kämpat på i över 10 veckor nu och minskat 5 kg. Fast då håller jag det jag ville, 0.5 kg i veckan för att inte gå ner för fort. Risken är då att jag går upp alla 10 kg som jag vill bli av med.Jag måste liksom få till detta som min "livsstil" och då är det bra antar jag, fast jag skulle önska att resterande 5-7 kg bara ramlade av över natten. Hehe.

Trevlig helg Eva!