15 oktober 2013

Fasta

Nu på fredag sätter min fasta igång som ska pågå i 2 veckor. Är nog lite nervös över hur det kommer att gå för detta är första gången jag fastar. Som tur är gör jag det i grupp men några andra tjejer, då kan vi peppa varandra när det känns som jobbigast och man är hungrig eller grinig eller någonting annat. Jag gör detta för att rena kroppen och ge den en kickstart med nyttigheter som min kropp tycker om och mår bra av. Känns riktigt bra detta beslut men ändå nervöst. Har du fastat någon gång? Berätta gärna om dina erfarenheter av det isåfall?
Eva

1 kommentar:

Vero sa...

Nä, har inte kört någon fasta någonsin. Men jag har ju halvfasta nu i och med 5:2 men upplever det inte så eftersom jag äter mig mätt de två dagarna iallafall.

Hoppas det blir bra. Körde en rensning i kroppen innan jag började med 5:2 men åt "som vanligt" och ja det funkade bra och gav mig en start på -1,2 kg för den veckan. Så jag hade nog en del "skit" som skulle ut.

Ha det gott!