24 april 2011

Harpaltar


På långfredagen placerade jag ut ägg i trädgården till barnen och till pappa Ulf, vi tog det en dag före eftersom jag visste att det skulle bli stressigt på påskafton då Ulf och Niclas skulle iväg på fotbollsläger.
Det Ulf hittade var inte ett påskägg utan hittade två små underbart söta harungar gömda i en buske.
När vi ringde 118 118 för att få reda på vad vi skulle göra med dem så fick vi beskedet att mamma hare är ute och söker efter mat till ungarna och hon kommer tillbaka och flyttar på dem. Ok va bra tyckte vi. Var fram och kikade några gånger till för de var ju så söta.
Vid femtiden på Påskaftonen så ser jag Lilo stå och titta på något och jag får se en av harungarna ligga där skadad, går fram och ser att den är tilltuffsad av något en katt skulle jag tro men jag är inte säker. Så nu ligger den ena harungen begravd på vår gård. Sorgligt tycker jag men det händer hela tiden säger Carl och det är nog så.
Påskäggen blev också funna om det är någon som undrar!
Fortsatt trevlig påsk önskar jag er!
Kram Eva

Inga kommentarer: