27 januari 2011

Dansk-Svensk Gårdshund








Det här är Lilo, hon är en Dansk-Svensk Gårdshund och är hur mysig som helst. Det är med henne jag tar mina dagliga promenader. Lilo är lydig och skäller gör hon endast när det kommer någon hem till oss för att varna. Hon är med mig i butiken om dagarna det har hon varit ända sedan hon var valp, skäller inte när det kommer kunder och tur är väl det. Lilo älskar att bädda in sig i filtar och mysa där det blir varmt och gott. Om nätterna hoppar hon upp i husses säng för i min säng får hon inte vara, vill ha värme och närhet. En sak hon gillar det är när jag sätter på elvispen för då vet hon att det kommer att bjudas på grädde, Lilo ÄLSKAR grädde!
Världens bästa hund det är Lilo!

Har ni något älskat husdjur?
Kram Eva

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hon är en fin dam Lilo.
Här har jag då inget eget husdjur. Men vi har Erri.
Du har säkert sett bilder på henne på bloggen.
Hon är en norsk grå elghund, eller som jag tror det heter på svenska gråhund.
Hon blir är 6 år. Den snällaste som finns. Hon följer mig som en (just det) hund överallt fast det inte är vår. Hon tillhör vår hyresvärd. Men mig är med överallt, hela tiden. Jag älskar den goa hunden.
Så nu vet du det hihi.

Har du fått någon ny dator ännu?
Kramen Synnöve.

Martin sa...

Vilken söt vovve