20 december 2010

Julgran


Igår eftermiddag efter att jag stängt butiken gick Ulf och jag iväg för att köpa gran. Vi gick till Hemköp för vi visste att Brottarklubben skulle vara där och sälja granar.

Men vet ni vad! Granarna var ingen vacker syn så vi gick besvikna hemåt dragandes på en tom pulka.

Jag som hade tänkt pynta granen och få den klar, vet att jag kommer att vara trötter de kvällar som är kvar innan jul. Har butiken öppen 10 -- 19 det är två timmar längre arbetsdag än vad jag är van vid så det kommer att kännas av.



Får göra ett nytt försök med att köpa gran på annat ställe och hoppas då att de har snyggare granar där.

Hur har ni det med allt julstök?
Kram Eva

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Så himmla trist med granen. Hoppas ni finner en som är fin till slut.
Här kör vi plastgran. Maken är allergisk.

Julstöket är i rute. Ska pynta gran lillejulafton.
Slå in lite paket då med.
Sen är det jul....
Maten är klar. Sillen är inte inlagd ännu då, men det gör man fort.
Förstår det blir långa dagar för dig. Men du har väl några dagar ledigt i jul hoppas jag.

Kom ihåg en sak, det blir jul, även om inte allt skulle vara klart och plats innan.
Kramen vännen :))