4 december 2014

Detox

Igår var sista dagen på min 10-dagars Detox-kur för att rena kroppen från de gifter vi får i oss genom mat och luften vi andas bl a. Det gick förvånansvärt bra måste jag säga men nästa gång ska jag vara ännu mer förberedd genom att ha inhandlat den mat som ska ätas under kuren. Jobbigast har det varit innan middagen då suget var som störst. Under denna detox blev jag av med 2 kg, nu var det inte det mitt mål med denna kur utan att rena kroppen och känna mig pigg och fräsch. Tänk vad fort man får nya vanor. Till frukost idag blev det detox-gröt  med rismjölk även fast jag kunde valt att äta något annat. Drack lite kaffe men det smakade inte som innan kuren, jag får ge det några dagar, för jag älskar kaffe. Just nu sitter jag och dricker en grön smoothie á la detox och så blir det en kopp te.
Bilden lånad från nätet.
Kan absolut rekommendera att prova på en detox-kur. Den behöver inte vara 10 dagar kan lika bra vara  7. Ni hittar massor med bra info om detox om ni googlar. Jag var med i en grupp på Facebook som ordnades av Rabarber Healthy Living.
Ha det gott!
Eva

Inga kommentarer: