30 september 2010

September ...

... snart till ända och oktober knackar på dörren med 2 st födelsedagar att fira. Carl som blir 15 år den 4 oktober och Arvid som blir 10 år den 9 oktober.
Barnen har så stora förväntningar på deras födelsedagar som är svåra att leva upp till tycker jag. Svårt att hitta det där som de verkligen vill ha men den här gången hoppas jag att vi har lyckats pricka rätt. Arvid har önskemål om att ha kalas i Frösåkerhallen (det är Östhammars Idrottshall för er som inte vet), ska försöka få till det så håll tummarna för mig. Goda tårtor ska bakas och det är skoj tycker jag och resultatet brukar oftast bli mycket bra. Carl har beställt marängsviss istället för tårta, det kanske blir en tårta också vi får se.

Burr så kallt det var imorse! Skulle iväg på möte tidigt och till min förvåning så fick jag skrapa framrutan på bilen med ett CD-fodral eftersom jag inte kunde hitta någon fönsterskrapa.
Önskar er alla en fin oktobermånad!
Kram Eva


1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Ja, var ute på promenad ovanligt tidigt för att vara jag (vid 10) och det var tur jag hade tröja och halsduk!
:)